„Sezónní špička je pro mě příležitostí něco si přivydělat,“ říká instruktorka zákaznických objednávek Anastasia

„Sezónní špička je pro mě příležitostí něco si přivydělat,“ říká instruktorka zákaznických objednávek Anastasia

Anastasia (28) pracuje v Amazonu druhým rokem. Začínala na oddělení zaskladňování položek, po domluvě s manažerem se následně přesunula na pozici, kde zastřešuje chystání objednaného zboží. V rámci tohoto oddělení si udělala navíc instruktorský kurz a nyní pomáhá i se zaškolováním nově příchozích zaměstnanců. Ráda by se však posouvala ještě dál a plánuje využít možnosti dalšího vzdělávání v rámci společnosti.

12/01/2022

Před nástupem do Amazonu pracovala v podniku zaměřeném na reklamní texty. Pandemická situace ji však přinutila ke změně pracovní pozice. „Nad Amazonem jsem přemýšlela již delší dobu, byla to pro mě výzva. Zpočátku jsem měla obavy, ale počáteční nejistotu jsem rychle překonala,“ říká Anastasia. „Bála jsem se hlavně toho, jak zvládnu dojíždění, protože se mi zdálo distribuční centrum daleko. Ale to se nakonec ukázalo úplně bez problémů, začala jsem využívat bezplatnou firemní dopravu a zastávku mám asi dvě minuty od bydliště,“ doplňuje.

Po půl roce přišel první kariérní posun

První zkušenosti v distribučním centru nabírala na oddělení zaskladňování zboží. Po půl roce se rozhodla pro změnu. „Promluvila jsem si o tom s manažerem a začala jsem pracovat na jiném oddělení, kde se staráme o vyřizování zákaznických objednávek. Začala jsem se zde také kariérně posouvat, protože jsem se nechala proškolit na instruktorku,“ pochvaluje si. „Poznala jsem tu spoustu lidí, kteří mě namotivovali. Pokud člověk chce, existují zde možnosti, jak se uvnitř firmy posouvat dál.“

Aktuálně má Anastasia za sebou sezónní špičku, která předchází svátečnímu období. V době před Vánoci je třeba v distribučním centru odbavit až dvojnásobný počet objednávek. Do firmy proto nastupují i sezónní brigádníci. „Znamená to sice větší objem práce, ale zaměstnanci to většinou vnímají jako příležitost něco si přivydělat,“ vysvětluje.

Pomáhá kolegům, aby byl jejich hlas slyšet

V distribučním centru v Dobrovízi Amazon zaměstnává stabilně okolo čtyř tisíc zaměstnanců. Aby společnost mohla naplnit potřeby tak velkého množství lidí, rozhodla se vytvořit Zaměstnanecké fórum. Anastasia v něm působí jako jeden ze zástupců, desítky pracovníků pro ni hlasovali v interních volbách. „Jsem komunikativní, baví mě poznávat lidi a pomáhat jim. Ve fóru se snažím naslouchat ostatním spolupracovníkům a následně tlumočím jejich návrhy vedení,“ popisuje a dodává: „Byla jsem příjemně překvapená, že jsou naše návrhy brány vážně a skutečně se realizují.“

Anastasia dělá také další kroky pro to, aby se mohla ve firemní struktuře kariérně posouvat. Za sebou má úspěšný vstupní pohovor na vedoucího týmu. „Absolvovala jsem základní školení na vedoucího a nyní čekám, až se naskytne volná pracovní pozice. V této roli už bych se starala o správné fungování směny,“ vysvětluje. „Mám v plánu také využít firemní program Career Choice a rozšířit si odborné vzdělání. Můžeme se po domluvě s manažery také dočasně přesunout do zahraniční. Osobně přemýšlím nad Itálií a Amerikou. Doufám, že aktuální situaci brzy překonáme a budeme moci již volně cestovat,“ uzavírá.