Rovné příležitosti bez rozdílu. Amazon podporuje LGBT+ i další menšiny v rámci vlastní iniciativy

Rovné příležitosti bez rozdílu. Amazon podporuje LGBT+ i další menšiny v rámci vlastní iniciativy

17. květen patří již 22 let k významným dnům, kdy si svět připomíná rovnost lidských práv bez ohledu na sexuální orientaci či genderovou identitu. Téma rezonuje nejen ve společnosti, kde vznikají různé podpůrné skupiny bojující proti diskriminaci, reflektují ho také moderní zaměstnavatelé. Aktivní v této oblasti je například Amazon, který se soustředí na budování pracovního prostředí, kde se všichni zaměstnanci budou cítit dobře.

DEI aktivity

17/05/2022 | Praha/Dobrovíz

Společnost Amazon klade důraz na inkluzivní pracovní prostředí během celého roku. V době jarních měsíců, které vrcholí známým Pride na podporu sexuálních menšin, však na osvětu klade zvláštní důraz. Nejen sexuální menšiny, ale také neslyšící zaměstnance či poznávání a přijetí kulturních rozdílů podporuje také v českém distribučním centru v Dobrovízi u Prahy, kde stabilně zaměstnává okolo tří tisíc zaměstnanců. Do bohatého programu aktivit se jen v dubnu zapojilo celkem 1 814 osob, což je přibližně každý 2. zaměstnanec.

Zájem o téma u zaměstnanců roste

„Pro zaměstnance jsme připravili řadu aktivit, počínaje zábavným kvízem zaměřeným na diverzitu, přes týden mezinárodních specialit v naší jídelně nebo rychlokurz znakování pod vedením našich neslyšících zaměstnanců. Měli jsme také den podpory sexuálních menšin, kdy zaměstnanci vyjádřili sounáležitost barevným oblečením na pracovišti,“ říká Zuzana Zajacová, HR manažerka společnosti Amazon a dodává: „Přes 900 zaměstnanců si odneslo památku z cestovatelského fotokoutku. Kvízu na téma diverzity se zúčastnilo na tři stovky pracovníků, přičemž nejvíce překvapeni byli z faktu, že mezi zaměstnanci je 61 různých národností. V kuchyni pak měl největší úspěch ukrajinský šuba a řecký gyros.“

Téma rozmanitosti a začlenění se dotýká také manažerů, kteří mají velký podíl na vytváření pozitivní atmosféry na pracovišti. „Interně organizujeme také speciální školení pro manažery pod vedením trans ženy, protože pozorujeme nárůst zájmu o téma ze strany zaměstnanců. Proškolíme je, aby věděli, jak v tomto ohledu se zaměstnanci komunikovat,“ doplňuje Zajacová.

Nejen zábava, ale i konkrétní kroky

O šíření povědomí o začleňování LGBT+ a dalších menšin se v Amazonu dlouhodobě stará celosvětová zaměstnanecká iniciativa s názvem Glamazon. Její prezidentkou je česká aktivistka Barbora Šikolová, která zároveň v Amazonu pracuje jako manažerka na oddělení zaskladňování zboží.

„Český zákoník práce na některé události spojené se stejnopohlavními páry stále nemyslí. V loňském roce jsme to ve spolupráci s HR oddělením Amazonu napravili. Nyní je tedy možné čerpat placený den volna například na uzavření registrovaného partnerství, při úmrtí partnera či partnerky nebo při návštěvě doktora s dítětem partnera,“ uvádí Barbora Šikolová.

Běžet změně naproti

Společnost Amazon se také každoročně zapojuje do měsíce Pride, který oslavuje kulturu neheterosexuálních menšin, a zároveň bojuje proti předsudkům a právní diskriminaci. Pod hlavičkou Prague Pride proběhne již 22. května charitativní běh proti homofobii, kde ve firemních barvách poběží také tým složený ze zaměstnanců Amazonu.

Mezinárodní den proti homofobii, transfobii a bifobii slouží jako připomínka výročí dne, kdy došlo k vyškrtnutí homosexuality z Mezinárodní klasifikace nemocí Světové zdravotnické organizace. Smyslem tohoto dne je ukončení diskriminace a násilí pramenící z homofobie či transfobie.